25 Ogos 2010

kenangan mengamitku wat seketika

Harini daa masuk hari yang ke 15 hari terkahir ramadhan bagi umat Islam menunaikan puasa...so daa ada bebrapa ari ag umat Islam seluruh dunia nak merayakan kemenangan bagi umat Nya..so arini jugala aku di timpa penyakit..penyakit yang xleh bla arini time duk syok semayang terawih terasa sakit perut yng amat sgt..da la time 2 duk tgh syok duduk di antara 2 sujud...so lps pada 2 aku bergegas keluar trus ke toilet untuk melaburkan di bank berdekatan...emmmm...duduk camni pon aku nak story la sikit pasal kenangan masa2 dulu kala..bagi seorang brit yg macam aku so aku kena layan lagu dulu tuk merasai feel bila menulis ni so mp3 aku memutarkan lagu the cranberries miss u...[layan]

Dengan ini aku pon nak start menulis pasal kenangan ni...so aku nak mulakan dgn mula2 aku ada join 1 laman sosial ni, so nak di jadikan citer bile syok bermain website 2...dak2 website nak menganjurkan 1 gathering yng diadakan di daerah aku...sblm2 ni pon aku daa bape kali join xtvt laman 2 di c2 aku dapat ramai la kenalan yg kbykn bejwatan, bepelajaran, bekerja sndiri dan macam2 ragam manusia leh jumpe...so dgn itu aku meneruskan niat2 aku nak berkawan dan disini aku nak lampirkan la sikit gambar mase kenangan2  tu...

gambar gath 1
                                                                        gambar gath 2
                                                                      gambar gath 3

Tapi kat pic ni lensa banyak mengsnapkan gamba aku kire time 2 aku pon xprasan mase mana dorang mik pic ni...so lpas pada 2 kua satu discuss pasal tajuk aku...time 2 hanya tuhan saje yg tau betapa malu nye aku bile ramai yng memberi komen pasal aku...cam pemes lak aku ni time 2...huhuhuu....tapi 2 dulu la skang da x daa, time 2 klu yg xpernah kenal ngan aku memang akan jadi kenal secara otomatik sebab tibe2 namaku menjadi siulan dan sebutan dan naik tip top cam goreng pisang panas dalam laman sosial tu tapi ni bukan auta ok ni fakta...!!!

gambar gath 4

gambar gath 5
gambar gath 6
So bile gmbar sume ni la mengingatkan kenangan berkawan satu masa dulu...skng da terkubur biala citer lame aku mlas nak mengamit kembali sbnrnya ape yg berlaku adalah ketidakpuasan atiku dan rakan2 seperjuangan aku yang len...so bile aku tringat kan zaman ni...mase ni mula tringat satu kisah dimana...aku 1st mula kenal ngan cik bulat aku...tapi mase 2 kita orang bukan start bertegur sekadar memerhati jarak jauh...so pade ari 2 gak dgn wat sekian kali die datang ke gath 2 untuk berjumpe dgn abg angkat die..so mase 2 pon aku pon xtau dia ni adik angkat pade si polan berbaju merah yg kat hujung 2...so time 2 aku pon wat dek jek sbb ape mase 2 aku daa ade gf...so bile sepupu aku menegur aku dia cakap lebih kurang perbualan aku dgn sepupu aku "hir mung kenal sapo dio hok duk tepi sepu 2" [bhs kelantan ok]...aku dgn slumber dengan sekilas pandang ala2 padayaipa hero tamil memandang si burung itu huhuhu...so dgn lantas atiku mula berkata..."alangkah indah nya blh bknln dgn mu" tapi stop sampai c2 jer...so aku gtau kat spupu aku..aku xknl sape gerangan dia tu dari planet mane pon aku xtau..so aku xmik port sgt...sbb aku tau sepupu aku nak berkenalan dgn si bulat ni...so aku wat derk jer ala3 britpop huuuuuuuu....

gambar gath 7
gambar gath 8
So bile mp3 laptop aku memutarkan lagu band buatan malaysia muck wonderful world of smile girl aku mula terkenang peristiwa selepas kejadian 2, ape yg berlaku untuk memulakan bibit perkenalan aku dgn si bulat...so mula2 aku bekenalan scr xsengaja di dalam pesbuk biase la, 2 ade la khdpn aku seharian sampai la skng...so mase 2 seingat aku aku ade mengomen dgn sorang bdk pompuan dalam pesbuk..so dgn ttb si bulat ni mari menempel tanye ni ke m4t j0n, dgn seberapa pantas si polan yng berbual dgn aku lantas berkata "ni la mat jon klu kak G nak knl"..so lps 2 perbualan senyap untuk seketika xde respon dari si bulat 2...so aku pon tanye la kat si polan ni "u knl ke dia ni" so si polan ni pon gtau aku die kate "2 la kak G.."ooooohhhh..dari c2 aku skdr tau name jer...so nak dijadikan cite pade 1 hari si bulat ni mngur aku di dalam chat pesbuk..tapi aku bukan xnak melayan aku mmg mls nak berchatting dlm pesbuk..so lps 2 lame kelamaan aku pon nak gak kenal sape la dia ni sbnrnye er..so lame kelamaan muncul lak pasal discuss perihal bola mase aku ngan die same2 menempel..[mls nk story pnjng2]...so lame kelamaan aku rase cam ade perasaan yg xdapat aku nak gambarkan aku cube la nak tau sape la dia ni err...so aku try3 la nk berkenalan tapi syg time 2 dia daa couple melepas aku uuuuhhhhh...atiku berkata xpela xde mybe rezeki aku len kali jela, disebabkan dia da menjadi awek orang mls aku nak kaco..kan xpasal2 kena sound ngn balak dia..so lps pade 2 aku menyepi agak lame la gak...so bile aku mula xtif bertenet di rmah..!! mende yang 1st sekali aku bukak pesbuk so bile aku belek2 aku ade perasan sorang kenalan fs aku di page si bulat ni..so aku memberanikan diri menegur adakah dia ni kenalan aku di alam freindster...???? Jap aku nak layan new generation dari band suede...so bile lama2 2 aku tgk la status si bulat ni dia daa xcple mybe aku xmik port sgt la tapi atiku mula terdetik rase cam nak kenal jer dia ni...so dgn slumber aku menunjukkan kegentleman aku yg agak2 xsebape macho ni cuba nak berkawan dgn si bulat ni...so dari c2 aku pon beri no aku pade si bulat di msg inbox...uuuuuuuu...syahdunye...artikel aku ni...2 la saat perkenalan aku dgn si bulat...

p/s ni la penangan laman sosial sehingga dari kita xkenal dan menjadi rapat macam satu family....:)

1 ulasan: